Nem is gondolnánk, milyen komplex ismereteket, képességeket igényel a webdesigner szakma. Aki eddig azt gondolta, hogy elég profin megtanulni a html nyelvet, a kódokat, scripteket, az nagyon téved. Na jó, ez az alap ami nélkül nehéz hozzáfogni, de ezen felül is jó néhány képesség birtokában kell lenni.

Szépérzés, színek, harmónia

Láttam sok olyan weboldalt, ami techikailag és funkcióit illetően tökéletesek voltak, de a színek valahogy nem harmonizáltak, az arányok nem voltak megfelelőek, ridegséget és nem jó érzést sugároztak. Akár elfogadjuk, akár nem, az oldal látogatója az első 5 másodpercben eldönti, hogy tovább olvas-e, kattint-e vagy sem. Ennyi időnk van jó benyomást tenni a látogatóra, ezért nem mindegy mivel találkozik először. Biztosan látogattál már olyan oldalt, – hogyha még a tartalom érdekes is lett volna -, hogy szinte azonnal a bezár gombhoz menekültél. Ehhez érzék kell, de a jó hír az, hogy ez is tanulható.

Profi képszerkesztés

A weboldalra minőségi képek, hirdetések kellenek. Ne érjük be kevesebbel. Egy rossz minőségű kép nem engedhető meg. Ahogy fontos az ápolt külső, ugyanúgy fontos a jó minőségű képek használata. Ha nem vagy profi a photoshop vagy illustrator területén de jól rajzolsz, akkor akár egy jól sikerült, témába vágó illusztráció is fel tudja dobni az oldalt, hitelessé és egyedivé teszi. Ugyanezt el lehet érni egyedileg tervezett szóképekkel. Ez lehet egy induló akció, egy új tanfolyam vagy bármi csak a képzeletünket kell kicsit szabadjára engedni…

Empátia

Bele kell élned magad a megrendelő helyébe, tudnod kell, hogy mi a célja az oldallal, kiket céloz vele. Nem a saját elképzelésedet kell mindenáron átverekedni, hanem a számára a legjobbat, legcélravezetőbbet, a legjobban tetszőt kell választani. Mindezt hatalmas alázattal, tisztelettel. Most készülő oldalamnál – egy családi vállalkozásban működő szerszámkészítő cég – benéztem az üzembe, megnéztem a gépeket, hogy dolgoznak a munkások. Szeretem jobban megismerni, megérteni, “megérezni” a megrendelő problémáit.

Szövegírás

Igen igen. Nem mindenki tudja papírra vetni gondolatait. Ilyenkor elkél a segítség, az írói véna. Nem nyomulósan (erről azért megoszlanaka  vélemények), mégis konkrétan megjeleníteni mi az oldal üzenete. Szerencsére van olyan megrendelő, aki érez magában hajlandóságot az írásra, nekik ajánjuk a tartalomkezelő rendszerek adta lehetőséget, a blog írást. Időről időre új híreket, akciót, saját maguk is meg tudnak jelentetni. Magam ellen beszélek, de szeretem, ha a megrendelő maga tartja karban az oldalát, mert sokkal jobb eredmények érhetők el. Azt mindenképp plusz ponttal honorálja a google, ha a tartalom folyamatosan frissül. Ki tudná ezt jobban csinálni mint a megrendelő? Ráadásul a tartalomkezelőt nagyon könnyű megtanulni, hiába tűnik elsőre bonyolultnak.

Tanácsadás

Egyre több olyan helyzettel találkozom, amikor az ügyfél igazán csak azt tudja, hogy neki kell weboldal, de nem tud továbblépni, mert nem tudja milyen menüpontok legyenek, stb. Van aki konkrét elképzelésekkel érkezik, de van akit útba kell igazítani, felhívni a figyelmét, hogy milyen megoldásokkal milyen eredményeket érhet el. És akkor még a keresőoptimalizálásról, a google-ban való jobb helyezés eléréséről még nem is beszéltem.

A weboldal használatához el kell fogadnod, hogy cookie-kat helyezünk el a számítógépeden. Részletek

Egy EU-s törvény alapján kötelező tájékoztatni a weboldalunkra látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ.Ha ezzel nem értesz egyet, akkor a böngésződ megfelelő beállításait használva tiltsd le a cookie-k tárolását.

Bezár